Aktualności

Myślał, że rozmawia z pracownikiem banku i stracił prawie 90 000 zł

Data publikacji 21.02.2024

Prawie 90 000 zł stracił 43-latek, który uwierzył, że rozmawia z przedstawicielem banku. W trakcie rozmowy oszust twierdził, że ktoś dokonał nieuprawnionego dostępu do konta i wykonuje przelewy. Przekonywał, że przelewy zostały zablokowane i konieczna jest ich autoryzacja, aby odzyskać pieniądze. Apelujemy o rozwagę podczas kontaktów z nieznajomymi.

43-letni mieszkaniec powiatu janowskiego zgłosił, że w poniedziałek został oszukany przez osobę podającą się za przedstawiciela banku. W trakcie rozmowy dowiedział się, że ktoś dokonał nieuprawnionego dostępu do jego konta i wykonuje przelewy. Wszystkie przelewy zostały zablokowane i konieczna jest ich autoryzacja, aby odzyskać pieniądze.

Postępował zgodnie z podawaną telefonicznie instrukcją autoryzując transakcje otrzymywane wiadomością sms, w ten sposób stracił prawie 90 tysięcy złotych. Ustalamy wszystkie okoliczności tej sprawy oraz apelujemy o rozwagę w kontaktach z nieznajomymi.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Internetowi przestępcy udoskonalają swoje metody działania i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności. Najlepiej jest rozłączyć taką rozmowę i samemu skontaktować się z bankiem. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. Zastanówmy się zanim pod namową dzwoniących przekażemy jakiekolwiek pieniądze czy kody blik.

aspirant sztabowy Faustyna Łazur

Powrót na górę strony