Aktualności

Sprzedając dziecięce ubranko straciła 7 tysięcy złotych

Data publikacji 12.03.2024

34 latka w internecie wystawiła na sprzedaż dziecięce ubranko, a po telefonie od rzekomego kuriera wpisała kod, aby dokonać autoryzacji przelewu. W ten sposób straciła 7000 złotych. Przypominamy, że niezależnie od tego czy kupujemy czy sprzedajemy w internecie, nigdy nie otwierajmy podesłanych nam od nieznajomych linków czy wiadomości i nie podawajmy żadnych danych!

Wczoraj 34 letnia mieszkanka powiatu, zgłosiła, że została oszukana podczas internetowej transakcji. Kobieta chciała sprzedać dziecięce ubranko.  Najpierw skontaktowała się z nią kobieta zainteresowana zakupem. Następnie otrzymywała wiadomości aby potwierdzić płatność. Musiała dokonać autoryzacji aby otrzymać pieniądze. Po kontakcie telefonicznym z kurierem i podaniu kodu autoryzacji płatności okazało się, że z jej konta doładowano portfel elektroniczny na kwotę 7 tysięcy złotych.

Pamiętajmy, że oszuści są bardzo dobrze przygotowani. Przekazywane przez nich linki często prowadzą do łudząco podobnej strony bankowości internetowej lub platform handlowych. Dlatego za każdym razem powinniśmy dokładnie weryfikować strony internetowe, z których korzystamy. Nie podawaj loginów i haseł do swojej bankowości elektronicznej. Nie klikajmy w podesłane linki czy wiadomości, nie podajmy również przez telefon żadnych danych, nie dokonujmy też żadnych autoryzacji poprzez podawanie kodów.

aspirant sztabowy Faustyna Łazur

Powrót na górę strony