Aktualności

Myślała, że rozmawia z pracownikami banku

Ponad 5 tysięcy złotych straciła kobieta, która uwierzyła, że rozmawia z pracownikami banku. W trakcie rozmowy oszust twierdził, że jej pieniądze są zagrożone i musi je przelać na konto techniczne. Apelujemy o rozwagę podczas kontaktów z nieznajomymi.

Do oszustwa doszło we wtorek, 61-letnia mieszkanka powiatu zgłosiła, że padła ofiarą oszusta, podającego się za przedstawiciela banku. Najpierw zadzwoniła kobieta przedstawiając się za pracownika banku, twierdziła, że złożony został wniosek kredytowy. Kiedy zorientowała się, że to próba oszustwa, postanowiła zgłosić to na Policję. Między czasie zadzwonił mężczyzna twierdząc, że wcześniejszy telefon był oszustwem i ten fakt został już zgłoszony. Wtedy po kolejnym telefonie uwierzyła i postępowała zgodnie z instrukcjami, wygenerowała kody blik. W ten sposób straciła ponad 5 tysięcy złotych.

Ustalamy wszystkie okoliczności oraz apelujemy o rozwagę w kontaktach z nieznajomymi.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Internetowi przestępcy udoskonalają swoje metody działania i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności. Najlepiej jest rozłączyć taką rozmowę i samemu skontaktować się z bankiem. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. Zastanówmy się zanim pod namową dzwoniących przekażemy jakiekolwiek pieniądze.

aspirant sztabowy Faustyna Łazur

Powrót na górę strony