Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku
26 tysięcy złotych straciła 29-latka, która uwierzyła, że rozmawia z przedstawicielem banku. W trakcie rozmowy oszust twierdził, że jej konto jest zagrożone. Przekonywał, że konieczne jest przelanie pieniędzy na konto techniczne aby je zabezpieczyć. Apelujemy o rozwagę podczas kontaktów z nieznajomymi.
Do oszustwa doszło wczoraj, 29-letnia mieszkanka powiatu zgłosiła, że została oszukana, przez osobę podającą się za przedstawiciela banku. Najpierw zadzwoniła do niej kobieta, która zapytała czy potwierdza zawarcie umowy kredytowej, kiedy zaprzeczyła, kobieta poinformowała, że nastąpiła próba logowania się na jej konto. Następnie skontaktował się z nią mężczyzna podający się za pracownika banku, twierdził, że nastąpiła próba przejęcia jej konta najprawdopodobniej przez innego pracownika banku. Postępowała zgodnie z jego instrukcją. Wypłaciła pieniądze i wpłaciła za pomocą kodów blik na rzekome konto techniczne, w ten sposób straciła 26 tysięcy złotych. Ustalamy wszystkie okoliczności oraz apelujemy o rozwagę w kontaktach z nieznajomymi.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Internetowi przestępcy udoskonalają swoje metody działania i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności. Najlepiej jest rozłączyć taką rozmowę i samemu skontaktować się z bankiem. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. Zastanówmy się zanim pod namową dzwoniących przekażemy jakiekolwiek pieniądze.
aspirant sztabowy Faustyna Łazur
