"Pozory mylą, dowód nie" - konferencja prasowa inaugurująca V edycję kampanii.
9 czerwca br. o godz.11:00 w Komendzie Głównej Policji przy ul. Puławskiej 148/150, w sali konferencyjnej Zespołu Prasowego KGP, odbyła się konferencja prasowa inaugurująca V edycję kampanii "Pozory mylą, dowód nie".
Działania w ramach tegorocznej odsłony kampanii będą się opierały na edukacji sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu - jako osób, przed którymi stoi szczególnie odpowiedzialne zadanie. To od ich decyzji bowiem bezpośrednio zależy, czy alkohol trafi w ręce osoby niepełnoletniej. Pomocne będzie w tym nieodpłatne narzędzie szkoleniowe - "Odpowiedzialny Sprzedawca" (www.odpowiedzialnysprzedawca.pl) Platforma ta powstała w celu wsparcia sprzedawców w trudnych, codziennych sytuacjach sprzedaży alkoholu, z którymi sie borykają. Jest narzędziem, umożliwiającym weryfikację wiedzy i umiejętności sprzedawców alkoholu. Pomagać ma również w obszarach asertywnych zachowań, dotyczących odmowy sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.
Celem kampanii jest przeszkolenie za pomocą platformy jak największej liczby sprzedawców pracujących zarówno w wielkich sieciach handlowych, jak i w małych sklepikach. Aby to osiągnąć niezbędna jest współpraca z organizacjami branżowymi skupiającymi firmy i instytucje sektora handlu.
Organizatorami konferencji są Komenda Główna Policji, Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, którzy współpracują od 2009 roku na rzecz zapobiegania sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.